Resa, en del av livet?

På förra resa glömde jag en del fakta. Sydkorea är ungefär 30x50 mil så mindre ön 1/3 del av sverige men man har tryckt in 48 miljoner där och närm nakör från söder till norr så finns det fortfarande skog och natur. i soul (eller hur det nu stavas) har man tryckt in 17 miljoner, nästan två sverige. Och fan stort är det men inte så stort som jag trodde.

Men nu är jag i Taipei Taiwan och här är det också ganska stort, men känns mer som Thailand här och får en skönare känsla här. Flygresan hit var dock intressant och hemskt.
Efter 5 dagar i sverige hoppar jag på planet och flyger. Kommer efter ett tag till Hong Kong och vi 4 är de enda västerläningarna på planet. Jag sitter bredvid en kille som äter med öppen mun, väntar på en fis eller rap men kommer inget. Helt plötsligt börjar ett gäng kineser skrika, kaffet är slut och jag har precis somnat, men ett jävla väsen när alla klickar i mun på varandra. Men landar till slut och allt är bra.

Vi filmar lite utanför flygetplatsen, hoppar in i taxin och åker 50 sen kommer polisen och stoppar oss, men det är lugnt och släpper oss efter ett tag. Vill nog mest vissa makten, och det märker man i komunist land, man måste göra en massa grejor så fort man visar en kamera, det kostar inget men de vill visa att de bestämmer. Men sen vi landat så har det jävlar hellregnat jävlar tropiskt och myggor har strulalt. Men i eftermidags blev det lite uppehåll och 17 grader. Dock läcker mitt rum lite i fönstret så det är fuktigt jävlar på mitt rum.
Idag har jag nog ätit den äkligaste maten i hela mitt liv. Vi kommer till en resturang som visar ig vara jävligt dyr, men vi sitter där och beställer kött, ber om well done men får salt och pepar på den frågan. In kommer sen små snitar, röda som blodet som flytter i mina ådrer och med sener och fett i hela kötet. För det betallar vi allt för mycket och jag smakar inte ens på det oh vi går på pizza hut istället. Kommit fram till att det är bara sydost asien som har gå stark thai mat. Här vet man fan inte vad man beställer. så det känns säkrare att beställa subway, för då vet man vad man får. Det smakar lika dant här som hemma.

Har sett lite roliga reg skyltar här, en hade Bög och en annan Cum som regestrerings skylt.

Men det roligaste som har hänt senaste tiden jag varit hemma är endå linas förutfattade menning, om en iraker skriker i en bio kö så måste han ha en bomb på sig http://tanzenmitdielina.blogspot.com/2009/03/hjartstillestand.html Som också inte bjuder mig på mackmyra men istället blandar ut findrickan.

Farfar sorry att jag missade din vistelse i sthlm och kommer missa när du kommer tillbaks men får hoppas att du besöker min nya lägenhet till sommaren och dricker lite av min nya whiskey som jag köpt. Och drömmen om min slev som jag kommit på att jag måste förverkliga börjar ta form, hittat lite inperation här nere.

Dream on and live forever!

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag ÄLSKAR att du länkar till mig.

Rockband på lördag. Prepare for war!

2009-03-10 @ 13:04:03
URL: http://tanzenmitdielina.blogspot.com
Postat av: Lina

Jag ÄLSKAR att du länkar till mig.

Rockband på lördag. Prepare for war!

2009-03-10 @ 13:04:11
URL: http://tanzenmitdielina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0