Hemma igen

Nu är jag återkommen från min Taiwan resa som var kort och effiktiv. Sista dagen försov jag mig dock men min producent tyckte att jag förtjänade det. Till skillnad från de övriga dagarna var det strålande sol och 25 grader. Så jag sprang runt i skjorts och t-shirt och hjälpte ulrika shoppa till sina kids.

En rolig iaktagelse på en resturang var att det var inte så många gäster så vi fick 4 servetriser som efter att de serverat oss inte går iväg utan står och stirrar på oss när vi äter och häller upp ny öl så fort vi tar en klunk. Vi måste varit intressanta eftersom dessa fyra bara glodde och glodde, störde matron något.

Sen har vi den sökandes syster som var rätt söt som tyckte jag var snygg och jag fick förklarade lite skämtsamt genom hennes man att vi skulle vara tillsmmans i 2 dagar innan jag åkte hem. Dagen efter tyckte hon också att mitt skägg var jäkligt coolt, dock inte så konstigt, folket där nere har ingen ansikts växt. Hon kramades också lite längre än de andra systrarna när sa hejdå varje kväll.

Mitt första möte på redationen med mitt första team varje också lite roligt. Jag var ny rakad, hade min palestina själ och är sen tidigare piercad. Fick höra efter åt att de trodde att jag var vegan och vänster vriden, det sistnämnda är dock sant. Fick nu höra av den sökande i taiwan att hennes syster hade sett en bild av mig och trodde jag var Militant vegan. Vad är det mitt utseende som får folk att tro jag är vegan, uppraggad av bögar och alltid killen som blir frågad om jag vill köpa knark av skumme mnniskor som passerar en på gatan?


Kommentarer
Postat av: Sulan

nej det är därför att du frågar "ska deu tjöupa lidda knaaark" =)

2009-03-15 @ 08:24:38
Postat av: Sulan

jaha...läste inte din text riktigt ordentligt där på slutet märker jag. Så det blev inte så himla kul...Ja ja, whatever!

2009-03-15 @ 08:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0