Kristianstad

Nu har årets händelse sket, Tivolirock. Dagen började inte så bra för det kändes som att festivalen skulle regna bort. Men samtidigt så haglade det innan för året men blev strålande väder. Men iår kändes det lite sämre. Men vi anlände strax innan 13 och satte oss på samma plats där vi suttit de senaste 8 av 12 åren, och först var solen lite blyg men sen tittade den fram och det blev bra väder. Sol nästan hela dagen och så pass varmt att man kunde köra shorts nästan hela dagen.
En av de minnesvärda konserterna var ett okänt band som spelade rätt tidigt på dagen, kommer inte på vad de heter men ska kolla upp det så jag kan "köpa" den. Sen var dead by april bra fast de bara spelade 30 minuter. Skippade bob hund och A camp och när the sounds skulle spela hade jag blivit så hammerd att jag inte riktigt minns hade också precis blivit av  med min jeans jacka. Kvällen avslutade med lilasyster som var riktigt bra på scen stog längst fram och bara röjde loss.

På hemvägen bestämmde jag och min kusin sig för att gå på Subway, men stället har slut på bröd, konstigt att de går i konkurs hela tiden i stan. Gick vidare till BK för att prova transformers burgare efter att sett all reklam för dom, men de var tillfälligt slut, så kvällen slutade med en big mc och lite chily chees.
Träfade även på fagge som stannat kvar en dg efter han hade spelat fredagen, bjöd på lite öl och snackade lite skit sen var de tvungna att dra vidare till nästa konsert.

Sen på lördag blir det Sonicsphere, ska bli härligt, tråkigt att man inte kan ta med sin egen alkohol in på omrädet som man får på tivolirock. Men planen att åka upp redan på fredagen och supa loss då låter som en härlig ide!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0