Bästa konserten på bra länge

Då var sonicsphere avklarat och det var en bra festival och en av de bästa konsereterna på bra länge och det var så klart Metallica.

Festivalen började bra med att vi kom dit dagen innan och det var strålande sol. Dagen efter början man med lite öl och ett dop i det blå. Strålande sol och 30 grader. Lagom till at ett annat gäng anländer börjar det spöa ner och man hinner bli rikligt våt innan man söker skydd. Hinner dock se Dead by april innan dess och även här gjorde de en fantastisk men kort konsert. Först efter regnet vågar man sig in på festival området och då hinner jag se ett band som jag länge önskat att få se, Cradle of filth. Och vilka gamla gubbar de hunit bli. Även Lmab of god som jag trodde var ett yngre gäng bestod också av äldre gubbar. Machine head är ett annat band jag såg men även den här gången framförde de inte Burning red.

Sen avsludes kvällen med metallica som körde ett fullt set som var hur bra som helst, den bästa jag sett med dom även trevligt att man kunde stå hyfsat lugnt inte för långt bak på grund av att där inte var så mycket folk.
Vaknade dagen efter och de spöar och då har man 3 km till parkering så väl framme vid bilen så plaskade det lagom gött i skorna.


Ett glatt gäng och några av oss hade fått i oss några öl


Badpojke +mage


Metallica!



Hårda killar inför en hård festival

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0