Syd korea

Började finnt med att det var gratis öl och vin på hela flygresan från helsingfors till soel (eller hur det nu stavas). Tog en flaska vin till maten och de var 18,7 cl men sen tog hans två på en gång så jag beställde en till. Satt och smuttade på som och käkade, kom hans gående med två var för han hade gått bak och hämtat fler så de va bara att dra igång. Sen började jag kolla på film, Nick and Norahs infinty playlist, riktigt härlig film. Killen spelas av han som är pojkvännen i Juno och sonen I Arested delopment. Han spelar visserligen samma roll i alla filmer men gör de tså jävla bra. Hur lyckas han välja rätt filmer och alltid vara så söt och oskyldig. I filmens OST är shout out louds med en gammal låt, vem fixade dom till pite innan de spelade på både Jay Leno och David Letterman och långt innan de var med på något soundtrack?! Mitt i filmen kommer serveringen en gång till och då tar jag en vinare till och en champagne. Så nu är vi totalt uppe i en rödvins flaska och en liten champagne och flygningen känns skön. Precis innan filmen tar slut så går jag bak och hämtar tre öl och hans hiner hämta två vin till. Smäller i mig två öl och en sömntablett innan jag lägger mig och söver lite. Vaknar lagom till frukost lagom små full och bara för att så smäller jag i mig sista ölen precis innan vi landar. Så det var en jävligt tevlig flygning. Sen att man är helt fuckad i huvet när man landar efter tidsomstälningar fram och tillbaka sen tidigare gör inget. Dessutom fanns det engångs tandborstar på toaletten så man kunde borsta tänderna innan man lägger sig är ju en bonus, så jag plockade på mig några inför framtida resor.

Nu sitter jag på rummet som egentligen inte är ett rum utan mer en lägenhet. Det finns kyl, frys, vask, tvättmaskin, micro och spis. Dock var det 30 grader i rummet när man anlände så det fick man sänka. Men tror folk här gillar värme för många ställen är galet varma även hemma hos folk. Just nu sitter jag och suger på en öl i plasflaska som rymmer 1.6 liter och kostade 35 kr. Pengarna är också rätt roliga, växlade in en större summa dollar och får till baks 10 000 won sedlar som sitter ihop med ett band och känns lite som kalle anka pengar som hans säger.
Här ser ni storleken, jämför det med telefonen, sen har vi kalle anka pengarna bredvid

Kommentarer
Postat av: Sulan

WTF! Så där mycket dricker inte jag en vanlig fest =)

hälsa till Jackie chan, Jet Li och han ongbak killen om du träffar dom. Kom upp till Ume snart nu så vi får svinga några kalla eller ska du baila IGEN som du gjorde med skoterhelgen =P ha det gött!

2009-02-26 @ 01:41:55
Postat av: kizzy

Ska verkligen göra mitt bästa med ume, har varit ifrån norrland alldeles för länge nu!

2009-02-27 @ 15:27:06
URL: http://kizzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0