orka läsa detta

Efter ett par dagar i chile så var det dags för hemresa och mna var inte glad över de som har plaerat resan speciellt eftersom man ska göra en ännu längre resa tre dagar senare.
Torsdag kväll hoppar vi på planet i santiago och landar i atlanta tidigt fredag morgon. Då har man planerat in att vi ska ha 13 timmars väntan. Vi åker in till stan och går på ett shopping center som inte är så stort som man tycker det borde vara för att vara USA, inte mycket större än Väla men vi nöjer oss och stannar där. Ska väl nämnas att efter maten på flyget är uppättet så sväljer jag en somna in tabelett så jag sover 80% av tiden (maten var skit på bägge planen hem).
Äter frukost på marionett i atlanta sen kollar man runt och man är sugen på att handla just för att man är i USA och det är lite billigare och det finns inte i USA men jag håller mig i skinet, vet inte varför men känns bra när man ska köpa lägenhet! Slutade med att när jag och Hans gick på en leksaksaffär så köpte jag två skateboard som man med hjälp av skor för fingrarna kör runt med!!!! man kunde också köpa ramper men pallade inte bära med mig. Men är ni sugna så kan man komma till mig och köra skate ihop med mig och även byta hjul.
Käkade sen mat och drack öl innan vi drog tillbaks till flygplatsen. Sen hoppade vi på planet igen och lite mer äklig mat sen ett piller och sov lite mer. Fick tre sätten för mig själv så kunde sova liggande på denna flight. Detta var dock andra natten i rad på ett flygplan. Vaknade upp klockan 10:15 lokal tid i sverige. Då har man nästan rest i två dygn och borde må skit. Borstade dock tänderna morgon och kväll på planet.
Åkte först till kontoret och lämnade grejorna sen till lina och körde lite rock band och lite mat och öl. Sen var tanken att jag skulle ha en lugn kväll och somna tidigt tillsammans med 6 öl. Det hände inte. Sov en timme vid 18 sen blev jag bjuden på en fest gick ditt sen ut och nu är jag hemma (02:30) och jag känner inte av någon jetlag och tror jag är helt OK och det tackar jag pillrena. Dock rekomenderar jag inte Delta för de serverar inte gratis öl under flygningen utan man får en tilt maten vilket gör att man inte kan dricka sig lite småberusad så att man somnar enklare, tacka vet jah pillrena som jag numera kommer använda under längre flyg, jag är inte missbrukare

Men det var en kul vecka i USA speciellt sista kvällen som var galen, kommer berätta mer om den senare. Jag och Hans hade roligt varje kväll när vi drack öl och snackade skit, kom bra överäns och vädret var underbart. Det roliga på den här resan var att kamera killen var från Pite och hade också pluugat ett år innan mig på musik högskolan i Pite ett år med inriktning produktion. Kände några som jag kände, var lite lustigt, tyckte jag kände igen dialekten men kunde inte plasera den. det roliga är att killen också är övertygad om att människa inte har landat på månen. Enligt honom, vad han har läst så kan ingen landa på månen NU vilket gör att de inte heller kunde landa på 60-talet, vad tror ni?

Så här ser man ut om man är nästan 26, suttit på ett plan i 2 dygn och sen festat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0